¨ Ik kan innovatieve onderwijsactiviteiten voorbereiden en uitvoeren waarin internationalisering centraal staat.
Voor dit punt heb ik een voorbeeld van een van mijn lessen die gericht zijn op internationalisering. In deze les heb ik gebruik gemaakt van webquestmaker. In dit thema stond Engelstalig landen centraal, waarin dus nog steeds internationalisering centraal staat. Er wordt over de grens gekeken. Alles wordt in het Engels uitgevoerd. Kijk eens op de volgende website: klik hier
------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------
¨ Ik kan evaluatiemiddelen ontwerpen en gebruiken om te bepalen of de internationale oriëntatie binnen mijn onderwijs effectief is geweest
Voor deze vraag heb ik een enquete gemaakt. Door middel van deze enquete kun je goed zien dat ik goede evaluatiemiddelen kan ontwerpen om te kijken of mijn onderwijs effectief is geweest.
Ik zou open vragen stellen waardoor leerlingen veel toevoegingen kunnen geven. Door middel van deze vragen moeten leerlingen ook echt een mening over het antwoord hebben, dit kunnen ze alleen doen als ze goed hebben opgelet, en actief mee hebben gedaan.
Klik hier voor het document.
Ik zou open vragen stellen waardoor leerlingen veel toevoegingen kunnen geven. Door middel van deze vragen moeten leerlingen ook echt een mening over het antwoord hebben, dit kunnen ze alleen doen als ze goed hebben opgelet, en actief mee hebben gedaan.
Klik hier voor het document.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
¨ Ik ben in staat om mijn eigen vakgebied een internationale dimensie te geven
Doordat ik het vak Engels geef is dit zeker makkelijker te bereiken. Ik kan door middel van de taal te gebruiken nog steeds met mijn eigen vak bezig zijn en tegelijker tijd mijn les een internationale dimensie geven. Zo zou ik graag elke les beginnen met een Engelse talige filmpje (uitkozen door leerlingen) die over internationalisering gaat. Zo kun je denken aan filmpjes over werelddagen, stand en zaken van millenniumdoelen, europa etc.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
¨ Ik beheers de kennisbasis ICT van ADEF en pas die toe in mijn onderwijs
Hierbij enkele voorbeelden;
Ik kan video's bewerken. Op teleblik kan ik gedeelten van fragmenten selecteren die ik wil (laten) zien. Daarbij de link in een powerpoint zetten om zo weer een link te maken naar het filmpje.
Je moet overigens wel ingelogd zijn, om toegang te kunnen krijgen tot het filmpje.
Een gedeelte van het NOS journaal: klik hier
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb met moviemaker mijn eigen foto/film rapportage gemaakt. Vervolgens nog met het programma surfmedia het filmpje kunnen uploaden.
Klik hier om het te bekijken.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan lessen voorbereiden en geven met behulp van webquestmaker.
¨
Zoals je kunt zijn zijn beide webquestmakers goed gebruikt! Verder ben ik op de hoogte van andere hulpprogramma's waarbij ik ook een website kan maken voor mijn lessen, zoals simpste.nl
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan online enquetes maken klik hier voor een voorbeeld. Zo kan ik mijn leerling online testen/enquetes laten invullen. Het wachtwoord voor de Test enquete is: test1
-------------------------------------------------------------------------------------------------
¨ Ik ben in staat om schriftelijk in het Engels te communiceren op B2 niveau
Propedeuse LVO Engels tweede graads; Windesheim, Zwolle.
Daarnaast ook alle credits behaald voor het hele jaar 2 van de lerarenopleiding Engels en ik ben nu bezig met mijn derde jaar.